Tussen de uitnodigingen, geboorte- en verhuiskaarten door komen we ook geregeld kaarten tegen die gebruikt worden om aandacht te geven aan een product of een dienst. Een kaart met een boodschap. Postcard marketing is een manier om je klanten direct te benaderen tegen lage kosten en een hoge respons. Een groot voordeel van een kaart: je hoeft er geen envelop voor open te maken en uit onderzoek blijkt: een kaart wordt bijna altijd gelezen.
Je kan kaarten gebruiken om zelf te sturen aan mogelijke klanten, je kan de kaarten natuurlijk ook meegeven aan klanten. Als zij tevreden zijn over je product en de kaart gebruiken om aan een bekende te sturen, maken ze geweldige reclame voor je.
De voorbeelden geven je een idee van de mogelijkheden (maar als je zelf iets te verkopen hebt, kun je vast een betere kaart bedenken).
Een goede kaart laat meteen zien waar je band voor staat. Geef een paar kaarten cadeau bij een boeking of deel ze uit aan het publiek. Vergeet het adres van je website niet!
Glen Bowman / the evil monkey CC
Je verhuurt bijzondere Mongoolse tenten. Leg voor gasten een paar kaarten klaar. Grote kans dat ze verstuurd worden aan de thuisblijvers.
papertygre CC
Een advertentie in een huis aan huisblad kost al snel heel veel geld, en zeg eens eerlijk: hoe vaak bekijk je de advertenties onderaan pagina 8? Voor een beginnende nagelstudio kan een kaartje wonderen doen. Gewoon huis aan huis bezorgen in de buurt!
hmmlargeart CC
Een hobby die zomaar uit kan groeien tot een echt eigen bedrijf. Maak een leuke kaart van de bijzondere poppen die je maakt en stuur hem op aan iedereen die kent. Veel leuker dan een folder!
mirsasha CC
Meer weten over postcard marketing? Lees dan de 10 redenen om ermee aan de slag te gaan..