De Consumentenbond onderzocht onlangs van-voor aanbiedingen van winkels die speelgoed verkopen en daaruit bleek dat veel bedrijven nogal willekeurig omgaan met het begrip aanbieding. In veel gevallen was de van-prijs een prijs waarvoor het speelgoed nooit aangeboden was en lag die een stuk hoger dan de prijs waarvoor het een maand eerder in de winkel lag. In sommige gevallen was het nog erger en was de voor-prijs, de aanbiedingsprijs, hoger dan de prijs waarvoor het vóór de actie verkocht werd. Dat gegoochel met ondoorzichtige prijzen kom je niet alleen bij speelgoed tegen. Aanbieders van kaarten kunnen er namelijk ook wat van.  Zoek je in google op kerstkaarten maken, dan kom je aanbiedingen tegen als

deze week 10% korting

en

50% korting

Klinkt goed maar in de praktijk betekent het niets, behalve dan dat klanten van die bedrijven eerder teveel betaald hebben. Klik je op de advertentie, dan is de aanbieding verdwenen of blijkt dat de actieprijs alleen geldt voor een type kaart, alleen verwijst naar de drukkosten en dat je uiteindelijk toch een andere prijs betaalt. Of dat de oorspronkelijke prijs zo hoog is dat je zelfs met 50% korting nog teveel betaalt. Ons geven zulke aanbiedingen een vervelend gevoel en daarom doen we daar niet aan mee. De prijzen in onze prijslijst zijn de prijzen die je betaalt, inclusief verzendkosten, inclusief BTW. En voor die prijs worden je kaarten gewoon zo snel mogelijk gedrukt en verstuurd en mag je zelf bepalen hoeveel foto’s en hoeveel kleur je gebruikt. Hebben wij een aanbieding, dan kan je ervan uitgaan dat het echt een aanbieding is. Onze prijzen zijn trouwens al jaren erg laag: mooiere kaarten vind je nergens voor een lagere prijs.