Eind april, begin mei doen weer heel veel kinderen hun eerste communie. Bij de uitnodigingen die we ervoor maken, valt het op dat er vaak verschillende  versies van die uitnodigingen gemaakt worden. Een uitnodiging voor de mensen die bij de kerkdienst aanwezig zijn, een voor de kerkdienst en het feestje erna of een uitnodiging  alleen voor het feestje. Zeker in Vlaanderen worden er ook verschillende kaarten gemaakt als aandenken. Wil je twee of meer versies van een communiekaart maken, dan gaat dat bij Fotokaarten op de volgende manier:

Je ontwerpt een kaart, bestelt en betaalt hem. Dit kan een proefkaart zijn of een setje kaarten. Zodra je een ontwerp bij ons maakt, krijg je automatisch een e-mail met daarin een link naar je ontwerp.

Is je betaling bij ons binnen, dan kan je de kaart niet meer aanpassen (hoe zouden we anders kunnen weten welke versie van de kaart we moeten drukken?). Op de pagina waar de link die we je stuurden naar verwijst, staat nu een knop: bijbestelling plaatsen.

Met de knop bijbestelling plaatsen maak je een kopie van de eerdere bestelling. Het ontwerp van die kopie kan je aanpassen. Zo maak je gemakkelijk een variant op de eerdere kaart maar evengoed kan je er een hele andere kaart van maken.

Ik wil niet twee maar drie verschillende kaarten maken
Zolang de kaart niet betaald is, kan je hem aanpassen. Wil je een derde kaart maken, dan moet je of gewoon met een nieuw ontwerp beginnen, of je kan opnieuw een bijbestelling plaatsen van de eerste, betaalde kaart.

 

Als ik twee ontwerpen maak, kunnen jullie ze dan niet samen versturen. Dat scheelt portokosten

Door het contract wat we hebben met de post maakt het niet uit of de kaarten in 1 of meer enveloppen verpakt worden. Het maakt wel uit voor de mensen in de drukkerij: het is bijna onbegonnen werk om verschillende bestellingen bij elkaar te zoeken. We verpakken grotere bestellingen overigens ook in meerdere enveloppen zodat ze door de brievenbus passen (en je er niet voor thuis hoeft te blijven).

Ik heb twee communie-kaarten ontworpen maar ze hebben allebei het zelfde bestelnummer.
Twee kaarten kunnen niet het zelfde nummer hebben. Waarschijnlijk heb je de tweede kaart gemaakt door met de terugknop van je browser vanuit de bestelpagina terug te bladeren. Je hebt op die manier geen nieuwe kaart gemaakt maar het oude aangepast. Het is vervelend maar je moet de eerste kaart opnieuw maken.

Ik heb een kaart besteld en betaald maar als ik op de link klik staat er geen bijbestel-knop.
Het kan even duren voor de betaling bij ons aankomt. Betaal je met Ideal of credit card, dan gaat dat vrij snel maar een (internationale) overschrijving kan even duren. In de tussentijd blijft je kaart op bestelt staan en kan je met de link de kaart aanpassen. De knop om een bijbesteling te plaatsen, verschijnt pas als je betaling bij ons binnen is. Wil je daar niet op wachten, bel of e-mail dan even. Dan maken wij de bijbestelling voor je aan en sturen je een nieuwe link.

Heb je nog vragen over het maken van verschillende (communie) kaarten of is de uitleg je niet helemaal duidelijk, bel of e-mail ons. We helpen je graag.